معرفی بازی It Takes Two

معرفی بازی It Takes Two

بازی It Takes Two یکی از شاهکارهای جوزف فارس می باشد که شاید او را به عنوان خالق بازی های Brothers: A Tale of Two Sons و  A Way Out بشناسید. جوزف فارس بعد از سخنرانی جالبی که درباره ی بازی جدیدش یعنی بازی It Takes Two داشت به چهره ی جالب تر و خاص تری برای دوست داران بازی و طرفدارانش تبدیل شد زیرا در این سخنرانی بیان کرد که حاضر است برای افرادی که از بازی It Takes Two راضی نیستند و یا به هر دلیلی این بازی را نپسندیده اند مبلغ 10 هزار دلار را پرداخت کند.

ادعای جوزف فارس درباره ی بازی It Takes Two باعث شد از همان اوایل ورود این بازی به بازار افراد زیادی مشتاق ان باشند و در واقع او توانست حتی قبل از ورود بازی It Takes Two به بازار اشتیاق کافی را در مخاطبانش ایجاد کند. از چشم رقیبان جوزف فارس این سخنان او فقط به دلیل اعتماد به نفس بالا و یا حتی اعتماد به نفس بیش از حد او بود ولی طرفداران با بازی کردن و اتمام بازی It Takes Two به صحیح بودن صحبت های جوزف فارس اعتراف کردند.

بازی It Takes Two

داستان کلی بازی It Takes Two

داستان کلی بازی It Takes Two داستانی از دل جامعه و روایتگر یکی از ملموس ترین مشکلات اجتماعی است. شخصیت های اصلی بازی It Takes Two زن و شوهری با اسم های می و کودی هستند که به دلیل مشکلات متنوع ازدواجشان به طلاق کشیده شده است و دخترشان از لحاظ روحی درگیر مشکلات چدر و مادرش شده است و حتی در بعضی از مواقع خودش را مقصر اصلی در این تصمیم والدینش می داند.

روند بازی It Takes Two از جایی شروع می شود که دختر می و کودی عروسک هایش را در آغوش می گیرد و شروع به گریه کردن می کند اشک های دختر که از گونه هایش سرازیر شده و روی عروسک ها می افتد باعث می شود که روح های می و کودی در جسم عروسک های دخترشان دمیده شود.

در ادامه ی بازی It Takes Two دو بازیکن باید هر کدام یکی از شخصیت های می و یا کودی را انتخاب کنند و وارد یک ماجراجویی شوند که هدف این ماجراجویی خارج شدن از جسم عروسکی و منتقل شدن دوباره روح انها به جسم واقعیشان است. در طول بازی It Takes Two مشکلات و موتنعی سر راه می و کودی قرار گرفته می شود که این دو شخصیت با حل کردن این موانع به اشتباهات خود در زندگی مشترکشان پی میبرند و در واقع روند این بازی باعث نجات یافتن ازدواج می و کودی از طلاق می شود. می و کودی مشکلات خود را در طول بازی It Takes Two با کمک هت و مشورت های یک دکتر حل می کنند که او در واقع نویسنده ی یک کتاب بسیار عجیب و مرموز است.

فضای بازی It Takes Two

بازی It Takes Two به گونه ای است که جوزف فارس سعی کرده است تمام بخش های تشکیل دهنده ی بازی را با جذابیت کامل طراحی و تولید کند برای همین موضوع است که بازی It Takes Two علاوه بر داستان جدابی و سرگرم کننده ای که دارد دارای طراحی فوقالعاده ای از نظر فضای بازی می باشد که باعث می شود بازیکنان تا اخرین مرحله ی بازی در انتظار شگفتی باشند و از محیط بازی خسته و کسل نشوند.

فضای بازی It Takes Two طوری طراحی شده است که در طول چند مرحله ای که بازیکن باید پشت سر بگذارد هیچ محیط تکراری وجود ندارد و همه ی مراحل در یک فضای مجزا با جذابیت های جداگانه سپری می شود. برای مثال یک مرحله به صورت کامل در فضای کهکشانی و شتارگان سپری می شود در حالی که مرحله ی بعدی کاملا در فضای قطبی و پر از برف اتفاق می افتد.

بازی It Takes Two

 

 

سبک بازی It Takes Two

سبک بازی It Takes Two درست است که به عنوان ماجراجویی و اکشن معرفی شده است ولی نمی توان گفت که تنها سبک حاکم بر ان سبک ماجراجویی و اکشن است چون می توان ان را ترکیبی از سبک های مختلف دانست که سعی دارد مخاطب را به غایت سرگرمی برساند برای مثال در بعضی از مراحل تنها با لگد زدن و مشن زدن و پرتاب کردن حریف می توان برنده شد ولی در مراحل بعدی شاید تنها راه نجات استفاده از زیرکی و سیاست های ذهن بازیکننان باشد.

پلتفرم اصلی بازی It Takes Two به عنوان پلتفرم سه بعدی معرفی شده ولی در برخی از بخش های بازی شاهد پلتفرم های دو بعدی نیز خواهیم بود.

مکانیک های بازی It Takes Two

مکانیک های بازی It Takes Two با توجه به هدف های اصلی هر مرحله به صورت مجزا طراحی شده است.در واقع تمام مراحل اصلی بازی It Takes Two برگرفته از مشکلات بین می و کودی یعنی شخصیت های اصلی بازی است بنابراین هدف این مراحل هم در هر بخش در واقع رسیدن به راه حل برای حل مشکل می و کودی در دنیای اصلی انها است بنابراین می و کودی در هر مرحله برای مبارزه با موانع سر راهشان نیاز به مکانیک های مختلفی دارند.

برای مثال در یک مرحله می و کودی مسلح به شمشیر می شوند در حالی که در یک مرحله ی دیگر با جادوهایی که دارند باید با موانع مقابله کنند و یا در برخی از مراحل دیگر مرکب هایی مثل قورباغه و یا عنکبوت دارند.

بازی It Takes Two

جذابیت های بازی It Takes Two

  • باس فایت ها

بازی It Takes Two بخش بزرگی از جذابیت هایش را مدیون باس فایت هایش هست. با توجه به این که تمام مراحل بازی It Takes Two از مشکلات رابطه بین می و کودی طراحی شده است اجسام و محیط های موجود در بازی نیز از این موضوع الهام گرفته شده اند و طراحی باس های بازی هم با همین الهام و رویکرد شکل گرفته است به گونه ای که در طول بازی ممکن است که بازیکن با یک جعبه ابزار بی اعصاب مبارزه کند و یا ماموریت بازیکن این باشد که او باید یک گل را از طریق مبارزه با موجود وحشتناکی که ان را تسخیر کرده است نجات دهد.

  • مینی گیم ها

از دیگر موارد جذاب بازی It Takes Two می توان به این نکته اشاره کرد که در طول بازی در کنار مراحل اصلی بازی تعدادی مینی گیم نیز وجود دارد که بازیکنان می توانند در این مینی گیم ها باهم رقابت کنند و یا با همکاری همدیگر کاری را انجام دهند که هدف ان کاملا جدا از هدف اصلی بازی است.

  • محیط های سرگرمی

دیگر جذابیت بازی It Takes Two این است که در کنار برخی مراحل محیط هایی طراحی شده است که بازیکنان می توانند برای چند دقیقه از حال و هوای اکشن و ماجراجویی خارج شده و برای چند دقیقه به تفریح و سرگرمی مشغول شود.

  • تجربه صرفا Co-Op

بازی It Takes Two یک تجربه صرفا Co-Op اسصت به گونه ای که در تمام مراحل بازی شاهد همکاری بین دو شخصیت می و کودی خواهیم بود و هیچ بخش بازی به گونه ای نیست که یکی از بازیکن ها منتطر بنشیند تا بازیکن دیگر مراحل مربوط به خود را کامل کند.

  • مکمل بودت می و کودی

می و کودی از ماموریت هایی که بر عهده دارند گرفته تا مکانیک هایی که در اختیارشان قرار گرفته می شود مکمل یکدیگر هستند برای مثال در یک مرحله یک وسیله را باید با یکدیگر کنترل کنند و یا از یک مانع نمی توانند بدون کمک به یکدیگر بگذرند این ویزگی بازی در واقع می خواهد اهمیت همکاری و مکمل بودن دو پارتنر در زندگی مشترک را به بازیکنان منقل کند.

مکمل بودن و تفاوت های بین می و کودی از یک طرف دیگر باعث می شود که دو بازیکن حداقل بتوانند دو بار تجربه ی بازی را با دو شخصیت متفاوت داشته باشند و چون این دو شخصیت مکمل بوده و شباهتی به هم ندارند این موضوع نه تنها باعث کسل شدن بازی نمی شود بلکه به دلیل مینی گیم ها و سورپرایزهایی که برای بازیکنان در نطر گرفته شده است بازی چند برابر جذاب تر می شود.

بازی It Takes Two

 

بررسی بازی It Takes Two از نظر صوتی و بصری

اگر بخواهیم بازی It Takes Two را از نظر صوتی و بصری بررسی کنیم باید بگوییم که همانند دو کاراکتر می و کودی که کاملا با هم متفاوت ولی مکمل هم هستند محیط بازی It Takes Two نیز این گونه است. تمام مراحل بازی از نظر ظاهر و موسیقی هایی که در ان استفاده شده است متفاوت هستند.

سبک کلی طراحی بازی It Takes Two شباهت زیادی به اثار پیکسار دارد و یکی از ویزگی های جالب بازی It Takes Two این است که در تمامی مراحل بازی اشاره هایی به محیط های اشنا برای بازیکنان مانند انیمیشن فروزن و یا دنیای شگفت انگیز هری پاتر شده است.به صورت کلی در طراحی بازی سعی شده است که محیط های به یاد ماندنی انیمیشن ها و بازی های جالب دیگر به کار گرفته شود تا جذابیت بیشتری را برای بازیکنان به دنبال داشته باشد.

در بازی It Takes Two تمام اهنگ های به کار رفته با وسواس بالا انتخاب شده است تا تجربه ای متفاوت برای بازیکنان به ارمغان بیاورد و همچنین از صداپیشه های مناسب برای صداگذاری کاراکترها استفاده شده است تا جذابیت بازی It Takes Two بالا برود. علاوه بر صداگذاری های جالبی که انجام شده است سعی شده است تا دیالوگ های مشاور می و کودی شوخ و طنز باشد و همچنین دیالوگ های می و کودی نیز جالب بوده و به هیچ وجه خسته کننده نیست.

سخن پایانی

اگر بخواهیم به صورت کلی بازی It Takes Two را بررسی کنیم باید بگوییم که ر هم از نظر مفهوم و داستانی که انتخاب کرده است بسیار پرمفهوم است و از نظر ویزگی های بصری و صوتی نیز می تواند بازیکنان خودش را به بالاترین حد سرگرمی برساند. بازی It Takes Two یک بازی دو نفره است که نیازی به خرید هر دو بازیکن نیست و با یک بار خرید دو نفر می توانند در ان اشتراک داشته باشند. بازی It Takes Two را می توانید به صورت انلاین و یا افلاین بازی کنید.

 

برای اشنایی با بازی های دو نفره ی مشابه کلیک کنید.

دسته‌بندی معرفی بازی ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت